نرم افزار پخش مويرگي کارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟
اهميت صنعت پخش مويرگي در سال هاي اخير
به نقل از پزشکي و سلامتي يکي از صنعت هايي که در سال هاي اخير توسعه و پيشرفت چشمگيري داشته است صنعت توزيع کالا و خدمات است. اين پيشرفت به گونه اي است که هر روزه بر اهميت صنعت توزيع کالا افزوده مي شود. يکي از روش هاي توزيع کالا پخش مويرگي است. به قدري اين صنعت امروزه رايج شده که اکثر توليد کنندگان کالها خصوصا توليدکنندگان مواد غذايي و بهداشتي از اين نوع پخش استفاده مي کنند. در واقع پخش مويرگي براي تامين کالاهاي تند مصرف و فروش مستقيم مواد غذايي و بهداشتي مي باشد. ما در اين مطلب واضح تر توضيح مي دهيم که پخش مويرگي چيست؟
نرم افزار پخش مويرگي ، سفارشگير آنلاين ، ليست سوپر مارکت هاي تهران و... از محصولات کارا مي باشد
قابليت هاي نرم افزار پخش مويرگي کارا
قابليت کارکرد از راه دور، بدليل طراحي خاص برنامه (تحت وب)
استفاده از پيشرفته ترين و به روز ترين تکنولوژي روز دنيا در طراحي برنامه پخش مويرگي
تعيين اعتبارهاي متنوع براي هر يک از مشتريان و کنترل خودکار سيستم براي عدم صدور فاکتور بيشتر از اعتبار در نرم افزار پخش مويرگي
انبار پخش مويرگي، با قابليت تعريف چندين انبار، انبارک، صدور رسيد و حواله انبار بوسيله محيط تحت وب با قابليت کارکرد از راه دور
گروه بندي مشتريان پخش مويرگي و تعيين قيمت هاي مختلف براي کالاها، متناسب با نوع گروه مشتري، منطقه مسير يا هر دو آيتم
تعريف ويزيتورها، سرپرستان فروش، موزعين و راننده ها و تعريف ميزان پورسانت هرکدام بصورت دايناميک و پوبا
تأييد همه يا تعدادي از سفارش ها، توسط مديريت هاي پخش و عامل شرکت به منظور نظارت بر فرآيندهاي پخش مويرگي
حسابداري آسان و دقيق با تفضيلي شناور اسناد خودکار براي اسناد خريد، فروش، انبار، خزانه و حقوق و دستمزد
حسابداري چهار سطحي شامل سطوح گروه، کل، معين و تفضيلي و داراي تفضيلي چندلايه براي شرکتهاي پخش مويرگي
داراي کليه حساب هاي استاندارد در سطوح مختلف گروه، کل، معين و تفضيلي با امکان اضافه، ادغام و حذف حساب هاي دلخواه در سطوح مختلف
قابليت جستجو، مرتب سازي، آرشيو، ادغام، کنترل، ويرايش، حذف و بازيابي اسناد حسابداري
قابليت ثبت چک و فاکتورهاي سوختي و حساسيت بالاي نرم افزار پخش مويرگي به اين مشتريان در آينده (افزودن آنها به ليست سياه)
داراي گزارش هاي متنوع انبار، اعم از کاردکس و موجودي، مغايرت موجودي بصورت تعدادي و ريالي با فيلترهاي متنوع و متغييرهاي بالا
امکان ثبت نقطه سفارش براي کالاهاي مختلف و ارائه نيازمندي هاي خريد بصورت خودکار و متناسب با نيازمندي پخش مويرگي
محاسبه اتوماتيک حقوق، هزينه اياب و ذهاب، پورسانت هاي کارکنان و جريمه هاي برگشت
قابليت دسته بندي پيش فاکتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندي هاي متنوع مناطق و مسيرهاي پخش در نرم افزار پخش مويرگي
قابليت تعريف صدها نوع فرمول تخفيف و محاسبه خودکار آن ها در سيستم
گزارش هاي متنوع، جامع و کاربردي با در اختيار قراردادن خروجي هاي چاپي، اکسل و نمودارهاي متنوع که متناسب با نياز شرکتهاي پخش مويرگي طراحي شده اند.
قابليت گرفتن گزارش هاي روزانه، هفتگي و ماهيانه از فروش در قالب نمودارهاي گرافيکي متنوع
تنظيمات و شخصي سازي سيستم توسط مديريت براي هماهنگي هرچه بيشتر محصول با نيازهاي متنوع مشتري
امکان پشتيبان گيري و بازيابي بانک اطلاعاتي سيستم به صورت خودکار (داراي الگوريتم هوشمند به منظور استفاده بهينه از فضاي هارد)
امکان جستجوي تمامي مشتريان و چک هاي ثبت شده در تمامي فرم هاي سيستم امکان
انتقال اطلاعات مشتريان و کالاهاي ثبت شده در سيستم هاي نرم افزاري ديگر در زمان تهيه نرم افزار (اين اقدام در زمان تهيه نرم افزار يکبار بصورت رايگان انجام خواهد شد.)
درخواست پشتيباني تلفني و ارتباط با پشتيبان هاي تخصصي به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر از سوي تگروه نرم افزاري کارا
امنيت بالا همراه با تعريف کاربران با سطوح دسترسي مختلف و کاربري آسان
پخش مويرگي چيست؟
موضوع اين ريپورتاژ ما به اهميت صنعت پخش مويرگي اختصاص يافته است و بدون شک پس از شنيدن اين جمله اولين سوالي که ذهن شما را درگير مي کند اين است که اصلا پخش مويرگي چيست؟ پخش مويرگي به زبان ساده تر به اين معني است که افراد توليد کننده بخش بندي بازار را ناديده گرفته و به آن توجهي نمي کند. همچنين توليد کنندگان محصولات را بدون توجه به اين مساله به تمام بازار عرضه مي کند.
در واقع ايده و هدف اصلي پخش مويرگي به اين دليل است که محصول و يا خدمات مورد نظر توليد کننده در همه جا و همه بازارها در دسترس باشد به همين دليل است که بدون در نظر گرفتن بازار محصول، کالا و محصول در تمام بازارها توزيع مي شود. دليل اين ايده هم اين است که تمام خريداران بتوانند به محصول و کالاي مورد نظر دسترسي داشته باشند و کالاي مورد نظر بيشترين خريدار را داشته باشد.
در واقع اهميت صنعت پخش مويرگي زماني مشخص مي شود که خريداران و مشتريان با انبوهي از برندهاي متفاوت روبه رو شوند. در اين زمان است که پخش مويرگي کالا ضرورت پيدا مي کند.
پخش مويرگي و ايجاد شبکه فروش مزاياي مختلفي ائم از کاهش ريسک مالي و مديريت بازار را نيز دارد همچنين موجب کنترل اقتصادي نيز مي شود.
در واقع امروزه استفاده از پخش مويرگي منافع زيادي هم براي توليد کنندگان و هم مشتريان دارد. پخش مويرگي که يک استراتژي فروش و پخش است سبب شده که مصرف کنندگان و مشتريان و خرده فروشان به سادگي و آساني نيازهاي خود را در محل کار و زندگيشان برطرف سازند.
لازم به ذکر است که بدانيد ميزان توزيع کالاها و محصولات به عوامل مختلفي بستگي دارد که از جمله اين عوامل مي توان به ظرفيت توليد کالا، سياست هاي قيمت گذاري، اندازه بازار مورد نظر براي کالا و محصول توليد شده، سياست هاي بازاريابي و نيازهاي فصلي مشتري به کالا و محصول اشاره نمود.
هدف از پخش مويرگي چيست؟
در واقع هدف از پخش مويرگي اين است که ابتدا مکان هاي فروشي که براي محصولات در دسترس است را شناسايي و سپس با استفاده از اين مکان ها مي توان بيشترين بازار موجود براي توزيع و فروش محصولات را تحت پوشش قرار داد. لازم به ذکر است که بدانيد پخش مويرگي زماني به کار گرفته مي شود که يک کالا يا محصولي استفاده زيادي داشته باشد و همچنين برندهاي زيادي نيز اين کالا يا محصول را عرضه کنند.
در چنين مواقعي که عرضه يک کالا با برندهاي مختلف زياد است معمولا استراتژي پخش مويرگي به کار گرفته مي شود. چرا که امکان دارد مشتري کالاي شما را انتخاب نکند و همين کالا با يک برند ديگر را بخرد. در چنين مواقعي مهم ترين هدف و ايده اين است که کالا يا محصول را به صورت گسترده توزيع کرد. از اين رو پخش مويرگي به کار گرفته مي شود.
اهميت صنعت پخش مويرگي
در واقع روش توزيع محصولات مهم ترين عامل موفقيت است و از اين رو هر چه محصولات در فروشگاه هاي عرضه کننده محصولي بيشتري قرار بگيرد فروش نيز بيشتر مي شود. لازم به ذکر است که اين فروشگاه ها حتما نبايد فيزيکي باشد بلکه محل توزيع مي تواند در فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين نيز باشد. اتفاقا توزيع آنلاين امروزه به دليل گسترش خريد اينترنتي از سوي مردم موثرتر و بهتر نيز مي باشد. اين مساله سبب شد که امروزه شرکت هاي توليد کننده عرضه محصولات براي خريد و فروش آنلاين و ارتباط با مشتريان به سمت اينترنت بروند.
لذا اين روش سبب مي شود که کالاي مورد نظر در مکان هاي عمومي ديگري همچون رستوران ها و هتل ها و شيريني فروشي ها و دکه هاي روزنامه فروشي و ... نيز در دسترس باشد. در واقع اين خاصيت پخش مويرگي است که محصولات و کالا عرضه شده در مکان هاي مختلفي توزيع شود.
فوايد پخش مويرگي چيست؟
در واقع محصولي را مي توان به صورت پخش مويرگي به فروش رساند که براي مشتري استفاده روزانه داشته باشند. از جمله اين محصولات مي توان به مواد غذايي و مواد آرايشي و بهداشتي و موادي مثل خمير دندان و صابون و سيگار و ... اشاره نمود. اين محصولات از جمله محصولاتي هستند که قابليت بازاريابي عمده و وسيع داشته باشند. دليل اين امر هم اين است که اين محصولات بسيار عادي هستند و قابليت اين را دارند که در هر فروشگاهي به فروش برسند.
از جمله فوايد پخش مويرگي عبارتند از:
پول: هر چه محصول توزيع گسترده تري داشته باشد سبب مي شود که فروش بيشتري داشته باشد در نتيجه درآمد و سود بيشتري نيز به دست مي آيد. در واقع هر چه محصول بيشتر ديده شود فرشو آن نيز بيشتر است.
آگاهي از محصول: يکي از مهم ترين فوايد پخش مويرگي افزايش آگاهي از محصول است. در واقع با اين روش سبب مي شود که محصول مورد نظر در اکثر فروشگاه ها توزيع شود لذا مشتريان با ديدن گسترده محصول مورد نظر بيشتر به آن اعتماد مي کنند و محصول مورد نظر به عنوان يک برند شناخته مي شود.
خريد کردن بدون برنامه: بسياري از بازارياب ها بر اين اعتقادند که خريد بدون برنامه اصلا سودآور نيست. در صورتي که اگر مشتريان برندهاي معتبر را نبينند و برندهاي ناآشنا را مي خرند و مي بينيد که خريد بدون برنامه سودآور مي باشد.
توليد کننده: اولين کسي که از اين روش سود مي برد توليدکننده است.
منبع : زوميت