آموزش کنکور به روش نوين موسسه حرف آخر
آموزش کنکور ،نبودن منابع آموزشي خوب و در سطح کنکور و وجود اساتيدي که دانش آموزان را آماده ي اين مسابقه ي بزرگ کنند باعث شده دانش آموزان از کنکور ترسيده و استرس اين آزمون آن ها را به سمت موسسات آموزشي کنکور مي کشاند. در اين فضا چون تنوع در منابع بسيار بالاست و بسيار گسترده است والدين و دانش آموزانشان سردرگم دنبال پيدا کردن بهترين منبع براي آماده شدن براي کنکور و اين آزمون سخت خود هستند.
متاسفانه در اين ميان موسسات و افراد سو استفاده گر نيز بسيار زياد شده و دنبال بدست آوردن سود از اين فضاي به وجود آمده اند و موفقيت دانش آموزان و هدف هاي آن ها و خانواده هايشان براي آن ها اهميتي ندارد. در اين ميان جاي خالي يک راهنماي درست و چراغ راهي خالي بود که موسسه ي حرف آخر تصميم گرفت براي دانش آموزان اين مسير را روشن و آن ها را تا رسيدن به اهدافشان هدايت و راهنمايي کند.
آموزش کنکور به روش موسسه حرف آخر چه کمکي به ما مي کند؟
از مهم ترين کمک هاي موسسه ي حرف آخر مي توان به آموزش با استفاده از مدرن ترين تکنولوژي آموزشي اشاره کرد که در هموار کردن اين مسير براي دانش آموزان قدم بسيار بزرگي به شمار مي رود. پکيج آموزش کنکور حرف آخر براي تمامي دروس اختصاصي و يا عمومي پکيج هاي آموزشي متنوعي توليد کرده است .
موسسه ي حرف آخر در تلاش است که با بهترين شيوه هاي تدريس و بهترين روش هاي مطالعه ي دروس مسير را براي دانش آموزان راحت تر کند تا به اهداف خود در اين مسير برسند و از اين آزمون سخت سر بلند بيرون بيايند.حال چندين سوال پيش مي آيد که شايد ذهن والدين و دانش آموزان را درگير کرده باشد. اين تکنولوژي ها و آموزش ها قرار است چطور به دانش آموزان ما کمک کند؟ و يا تفاوت آن با آموزش هاي قديمي و به اصطلاح ما سنتي چه فرقي مي کند؟
فرق آموزش کنکور موسسه حرف آخر با ديگر موسسات کنکوري
سبک آموزشي موسسه ي حرف آخر که انقلاب شگرفي در اين زمينه بوده و هست آموزش به وسيله انيميشن و با استفاده از شهودي سازي و تصوير سازي است که براي تمامي دروس عمومي و اختصاصي در موسسه به دانش آموز آموزش داده مي شود. اکنون اين سوال پيش مي آيد که چطور با ديدن انيميشن و يا تصاوير مي توان براي کنکور آماده شد و يا چقدر تاثير گذار است؟
در گذشته و قبل از شروع کار موسسه و يا حتي امروزه استفاده از شيوه هاي قديمي براي آماده شدن براي کنکور فقط از يک نيمکره ي مغز دانش آموز براي آموزش استفاده مي شد. همين موضوع باعث مي شد تا حفظ موضوعات در ذهن و به ياد آوري آن ها براي دانش آموز بسيار سخت تر شود. اما راه حل موسسه ي حرف آخر براي اين معضل استفاده از تصوير سازي موضوعات و استفاده از انيميشن براي آموزش دادن به دانش آموزان است تا از حد اکثر فضاي ذهني دانش آموز استفاده شده و به خاطر سپاري مباحث براي دانش آموزان ساده تر شود.
استفاده از الگو و نقشه راه در آموزش کنکور
مي خواهم اين بخش را با يک مثال مناسب خدمت شما دانش آموزان و يا والدين عزيز توضيح دهم.
مساله اي که ما را به استفاده از اين روش مجاب کرد اين بود که دانش آموزان براي حل سوالات کنکور زمان فوق العاده کمتري نسبت به تشريحي دارند و موسسات و يا اساتيد ديگر نيز براي حل اين معضل و مشکل بزرگ دانش آموزان را درگير هزاران فرمول و يا مساله مي کنند.
خواندن دروس به روش تشريحي
- فرض کنيد کنار رودي رفتيد و قصد ماهيگيري داريد. اگر به دست خالي براي اين هدف تلاش کنيد ممکن است تا آخر شب حتي يک ماهي را هم نگيريد. اين دقيقا مانند حل سوالات کنکور با استفاده از راه حل ها و روش هاي تشريحي است. شما اگر با اين روش ها براي کنکور دادن تلاش کنيد زمان خود را بسيار هدر خواهيد داد زيرا براي حل سوالات به روش هاي تشريحي حداقل نياز داريد دو الي پنج دقيقه زمان خود را صرف حل کردن يک سوال کنيد در صورتي که براي هر سوال در کنکور نهايتا يک دقيقه و يا زير يک دقيقه زمان خواهيد داشت.
خواندن دروس به روش تستي
- حال فرض کنيد به شما يک چوب ماهيگيري بدهند. با هر بار استفاده از اين چوب ماهيگيري فقط و فقط مي توان يک ماهي گرفت اين دقيقا مانند استفاده از روش هاي تست زني اساتيد و موسسات ديگر است که براي هر سوال يک روش حل ارايه مي دهند که به دو دليل مي تواند دانش آموز را به خطا بياندازد. اولا اگر طراحان دو نمونه سوال را با هم ترکيب کنند چه؟ و دوما مگر يک دانش آموز مي تواند در آن واحد چند فرمول را به خاطر بسپارد؟ پس اين روش نيز روش بسيار مناسبي براي حل سوالات و رتبه شدن در کنکور روش مناسبي نخواهد بود.
خواندن دروس با الگو هاي موسسه حرف آخر
- اکنون فرض کنيد که مي خواهيد از تور استفاده کنيد و با کمک آن از رود ماهي بگيريد. با استفاده از آن با هر بار انداختن در آب چقدر ماهي مي توان گرفت؟اين دقيقا مثال جالب و کاملي از الگو هايي است که اساتيد موسسه ي ما استفاده مي کنند و با کمک آن ها دانش آموز را براي اين عرصه ي رقابت سخت آماده مي کند. نحوه ي توليد و بدست آوردن الگو هاي موسسه ي حرف آخر از درون فرمول هاي اصلي نيست. بلکه از ترکيب تمامي فرمول هاي مباحث به يک الگو يا روش حل کامل و جامع مي رسد.
آموزش کنکور با بهترين اساتيد کشور
مي توان به جرات گفت که روش تدريس و يا تصوير سازي که از آن ها و تاثيراتشان در ابتداي همين متن صحبت شد فقط بخش کوچکي از عوامل موفقيت دانش آموزان است. بخش اصلي تاثير گذاري را اساتيد حرف آخر در دانش آموزان دارند که با تدريس شيوا و گويا آن ها را براي اين رقابت سخت آماده نمايند. از برترين اساتيد کشور که موسسه با آن ها در مسير موفقيت دانش آموزانش قدم برمي دارد مي توان به اين اساتيد بزرگوار اشاره کرد :
- عبدالرضا منتظري مدرس درس رياضي
- پيمان کاميار مدرس درس فيزيک
- غلامحسين شيرواني مدرس درس شيمي
- رضا شعباني مدرس درس زيستشناسي
- محمد شاکري مدرس درس زيستشناسي
- محمد واعظي مدرس درس عربي
- عليرضا يوسفيان پور مدرس درس دين و زندگي
- محسن منتظري مدرس ادبيات فارسي
- مجتبي محمودي مدرس درس زبان انگليسي
مزاياي آموزش کنکور در موسسه حرف آخر:
برخي از مزاياي همکاري با موسسه ي حرف آخر را تا اينجا با هم مطالعه کرديم. اما مي خواهيم با موارد بيشتري نيز شما را آشنا کنيم تا در اين مسير با خيال راحت قدم برداريد :
- آموزش تمامي دروس اختصاصي و عمومي به صورت انيميشنسازي و پويا نمايي
- اضافه کردن نيم کره ي راست مغز به نيم کره ي چپ در آموزش و تدريس براي گيرايي بيشتر.
- استفاده از الگو هاي حل سوالات براي کم کردن هرچه بيشتر زمان تست زني.
- برنامه ريزي هاي اثر انگشتي يعني برنامه ريزي براي هر دانش آموز متناسب با خود دانش آموز و مختص آن ها.
- برنامهريزي 1000 ساعته و جمع بندي کامل دروس در همين مدت زماني براي تمامي دانش آموزان.
- ارائه برنامه ريزي هاي اختصاصي براي دانش آموزاني که زمان کمتري تا کنکور خود دارند و فرصت هاي خود را تا اين موقع سوزانده اند.
- کمک گرفتن از بهترين اساتيد سطح کشور براي تدريس دروس.
- پکيجها و طرح هاي آموزشي جامع و متنوع متناسب با دانش آموزان مختلف.
رتبههاي برتر حرف آخر
هميشه دانش آموزان و والدين آن ها دنبال نتيجه گيري هستند. از اولين سال هاي فعاليت موسسه تا به امروز به جرات مي توان گفت موسسه ي حرف آخر پاسخ اعتماد خانواده ها به خود را داده است. از جمله اين خانواده ها مي توان به خانواده ي اين دانش آموزان که کنکوري هاي سال هاي 1397 و 1398 بودند نيز اشاره کرد :
- حسام مراد بيگي رتبه ? رياضي کنکور سراسري
- هانا ياري رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- محمدرضا پادويي رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- مهرداد زارع رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- مهدي حسني رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- ميثم فرهمندي رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- سروين سليمانپور رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- مينا صالحي رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- جعفر قرايي رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- محمدرضا خوشرو رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- مهدي ايماني رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- سجاد نوري رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- سجاد عليزاده رتبه ?? تجربي کنکور سراسري
- عرفان شهبازي رتبه ??? تجربي کنکور سراسري
به نقل از harfehakhar.co
بر گرفته از مقاله آموزش کنکور به روش نوين موسسه حرف آخر