معرفي ايده براي فعاليت در اينستاگرام
ايده شماره 1: محصولات و خدمات خود را در اينستاگرام بفروشيد
فروش خدمات و کالا يکي از رايج ترين راه هاي کسب درآمد نه تنها از طريق اينستاگرام، بلکه به طور کلي از طريق انواع شبکه هاي اجتماعي است. به عنوان يک قاعده، کاربر يک حساب شخصي ايجاد نمي کند، بلکه صفحه اي از فروشگاه خود را ايجاد مي کند. البته نمي توان فقط پست هاي خسته کننده اي در مورد ورود مجموعه جديد کيف ها يا فروش ست هاي اتاق خواب گذاشت. فعاليت مناسب و حرفه اي تر را با استفاده از خدمات irpanel تجربه کنيد.
محتوا بايد جالب، جذاب، جذاب باشد. وبلاگ نويس بايد ياد بگيرد که چگونه محصول خود را به درستي ارائه کند و خلاق باشد. ذکر قيمت الزامي است تا خريدار بالقوه بلافاصله متوجه شود که در يک فروشگاه واقعي اينستاگرام است. محبوب ترين حوزه هاي اينستاگرام عبارتند از:
- بلاگري
- لوازم آرايشي
- حيوانات
- گياهان
- کالاهاي خانگي
- آموزشي
- محصولات دست ساز
- گردشگري
- مجموعه هاي هديه و کيک، ميوه هاي عجيب و غريب.
مثلا شما زبان انگليسي تدريس مي کنيد. براي جذب يک دوره از دانش آموزان، شما بايد نشريات جالبي را نه تنها براي خود کشور منتشر کنيد، که چشم اندازهاي روشني را باز مي کند، بلکه نکاتي براي يادگيري زبان، راه هاي جالب براي تسلط بر الفباي پيچيده انگليسي نيز دارد. هنگامي که يک مربي تناسب اندام مي خواهد مشتريان را به کلاس هاي خود جذب کند، بايد برنامه خود را با پست هاي ورزشي و روش هاي اصلي کاهش وزن کم کند.
- در اينستاگرام، مشترکين بيشتر جذب تصاوير مي شوند: روشن، زيبا، غير معمول. به انتخاب مواد تبليغاتي توجه ويژه اي داشته باشيد.
- متن نيز مهم است. اگر وظيفه تصوير جلب توجه شخصي است، پس توضيحات محصول بايد او را در تصميم گيري براي خريد تقويت کند.
- هنگام پردازش عکس ها، از فيلترهاي ويژه اي که در اينستاگرام موجود است استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد که اين سرويس هنوز به عنوان يک پلت فرم اشتراک گذاري عکس قرار دارد، بنابراين جعبه ابزار آن همه چيز مورد نياز شما را دارد.
- با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنيد. مطمئن شويد که به تمام سوالات کاربران در مورد ويژگي هاي محصول يا ويژگي هاي خدمات پاسخ دهيد.
- عکس هاي شخصي را به حساب تجاري خود اضافه نکنيد. ياد بگيريد تبليغات برند را از حريم خصوصي خود جدا کنيد. بعيد است که مصرف کنندگان آن را دوست داشته باشند اگر فيد خبري شامل تصاوير سه فرزند شما که با خمير شکلات آغشته شده اند در ميان عکس هاي زيباي جواهرات دست ساز باشد. اين براي يک آلبوم عکس خانوادگي عالي است و باعث لبخند خانواده شما مي شود، اما مشترکيني که به کسب و کار شما علاقه مند هستند به آن نيازي ندارند.
- معيار را در تعداد انتشارات رعايت کنيد. شروع به ارسال هرزنامه نکنيد.
- به طور مداوم مخاطبان هدف خود را گسترش دهيد.
ايده شماره 2: فروش تبليغات در پيج
تبليغات نه تنها موتوري براي تجارت است، بلکه ابزاري عالي براي کسب درآمد در شبکه هاي اجتماعي است. اصل کار بسيار ساده است. ابتدا کاربر با تبليغ کننده مذاکره مي کند. او سپس مطالب تبليغاتي يا خلاقيت هاي سفارش داده شده را دريافت مي کند، خودش يک ويديو مي گيرد يا يک مقاله تبليغاتي مي نويسد. سپس محتوا بر اساس برنامه زماني مصوب يا به درخواست کاربر در صفحه منتشر مي شود.
ايده شماره 3: فروش عکس در اينستاگرام
فقط عکاسان و طراحان گرافيک حرفه اي مجاز هستند که مهارت کار در برنامه هاي خاص را داشته باشند. اگر واقعاً اين گزينه را دوست داريد، ابتدا بايد آموزش را طي کنيد که بيش از يک ماه طول مي کشد. اين حرفه اي نيست که بتوان در عرض چند هفته ياد گرفت.
- عکاسان چه چيزي مي توانند در اينستاگرام بفروشند؟ آواتارهاي انحصاري، کارتون، لوگو، عکس و تصوير ساده، پرتره (معمولي و متحرک)، طراحي. چه کسي به اين محصولات نياز دارد؟ مديران محتوا، مديران حسابهاي تجاري و کاربران عادي که ميخواهند محتواي منحصربهفردي براي تبليغ صفحه خود يا افزايش علاقه مخاطبان به دست آورند.
متاسفانه حتي يک درآمد تقريبي را نمي توان به طور خاص براي اين روش سود محاسبه کرد. عوامل بسيار زيادي بر اين امر تأثير مي گذارد. در ميان آنها، شايد مهمترين آنها سطح حرفه اي بودن خود عکاس باشد.
ايده شماره 4: انجام مشاوره بازاريابي
شما مي توانيد به عنوان يک مدير تبليغاتي هم در شرکت و هم "براي خودتان" کار کنيد. در مورد دوم، تبليغ حساب هاي ديگران معمولاً يک سرويس مورد توجه است. شرکت هايي هستند که در تبليغات تخصص دارند. سازمان هايي که مديران ارتقاء را در کارکنان خود ندارند به آنها مراجعه مي کنند. در عرض چند ماه مي توانيد به اين حرفه مسلط شويد.
براي اينکه کسب و کار شما موفق باشد و کسب و کار شما رونق بگيرد، بايد تعدادي از قوانين را دنبال کنيد:
- با نکات رايگان شروع کنيد. اين يک راه عالي براي جذب مشتريان جديد و بهبود مهارت هاي شما در عمل است. ابتدا بايد براي شهرت خود تلاش کنيد و سپس براي شما کار خواهد کرد.
- از پلتفرم هاي ويژه براي تجزيه و تحليل محبوبيت حساب خود و نمايش آمار استفاده کنيد که به شما کمک مي کند استراتژي تبليغات خود را به درستي تنظيم کنيد.
- فراموش نکنيد که بهترين کار خود را به مشتريان بالقوه نشان دهيد. براي اين کار بايد يک نمونه کار حرفه اي ايجاد کنيد.
- به طور منظم درگير شويد و مخاطبان خود را افزايش دهيد.
- فرآيند تبليغات را با استفاده از ابزارهاي تبليغاتي ويژه بهينه کنيد.
- به طور مداوم مهارت هاي خود را بهبود بخشيد.
ايده شماره 5: فروش اکانت اينستاگرام
در اينستاگرام مي توانيد اکانت هاي صفر و تبليغاتي را بفروشيد. دومي البته تقاضاي زيادي دارد و چندين برابر گرانتر است. هر چه تعداد مشترکين، پست ها، نظرات و لايک هاي بيشتري داشته باشيد، پول بيشتري مي توانيد براي معامله دريافت کنيد.
چرا مردم به چنين صفحاتي نياز دارند؟ حساب هاي تبليغاتي براي فروش ترافيک استفاده مي شود. به عنوان مثال، شما فعالانه صفحه شخصي خود را تبليغ کرديد و مخاطبان زن زيادي را جمع آوري کرديد. اين حساب را ميتوان توسط هر وبمستري که با تبليغکنندگاني که محصولات زنانه ارائه ميدهند کار ميکند، خريداري کرد. همچنين ممکن است براي مصرف کننده معمولي که به عنوان مثال مي خواهد فروشگاه لوازم آرايش آنلاين خود را راه اندازي کند و نياز به يک حساب تجاري با مخاطبان دارد، جالب باشد.
حساب هاي صفر براي مقاصد ديگر استفاده مي شود. آنها را مي توان در بسته بندي با قيمت مناسب فروخت. از اين صفحات براي کلاهبرداري از لايک ها، نظرات و اشتراک هاي حساب هاي تبليغاتي استفاده مي شود. مالکان برنامه هاي خاصي را نصب مي کنند که به شما امکان مي دهد تمام ربات ها را در "يک پنجره" مديريت کنيد.
اشتباهات معمولي کسب و کار در اينستاگرام و نحوه جلوگيري از آنها
همه نمي توانند شروعي تيز داشته باشند. بسياري آموزش ها و دوره ها را ارائه مي دهند، اما به دلايلي افراد در آنها ثبت نام نمي کنند. سه اشتباه اصلي وجود دارد که بايد از آنها اجتناب کرد:
- در انجام تبليغات کوتاهي نکنيد.
- عدم تفاهم بين شما و مخاطبان هدف. اگر دانش زيادي داريد، اما مطلقاً نمي دانيد چگونه توضيح دهيد، دوره هاي شما خسته کننده است و بيشتر شبيه سخنراني هاي يک استاد قديمي در مؤسسه است که به طور دوره اي با مخاطبان به خواب مي رود، پس بايد تاکتيک ها را تغيير دهيد.
- محصول شما قديمي است. دوره هاي شما به سادگي براي کسي جالب نيست. شايد تخصص شما مربوط به گذشته باشد يا حرفه جديدي به وجود آمده است که جايگزين حرفه شما شده است.