بيوگرافي ماکان آريا پارسا
اريک ريس، نويسنده و کارآفرين معروف، مي گويد:
"من از موفقيت ها و شکست هاي خودم و ديگران درس گرفتم. موفقيت يک کسب و کار يک نتيجه خوب يا فقط شرايط مناسب نيست، در واقع موفقيت را مي توان با شناخت اشتباهات ديگران و اجتناب از آنها مهندسي کرد!" به معناي موفقيت است. قابل آموزش است و من مي توانم آن را ياد بگيرم!"
https://coderwall.com/fanphdac
http://tebsenati.famblog.ir/post/9
https://experiment.com/users/ffanphdac
https://logopond.com/fanphdac/profile/535017/?filter=&page=
با توجه به اين موضوع دکتر ماکان آريا پارسا که از برترين کارگران ايراني است و با ايجاد چندين شغل و مشاغل ثابت و پايدار و انجام کارها مي تواند چندين شغل را مديريت کند، برخي از اشتباهات رايج کارآفرينان در کسب و کار را آموزش مي دهد. .
قبل از عيد براي مسواک زدن آرزوها | دوره عملي قانون جذب هادي فرامرزي!
به قول دکتر ماکان آريا پارسا، کارآفرين نمونه ايراني، بياييد اين اشتباهات را که سال ها پس از ناکامي ها و موفقيت هاي فراوان تجربه کرده اند مرور کنيم. در پايان اين مقاله کوتاه با آنها بيشتر آشنا مي شويم.
https://hypothes.is/users/fanphdac
http://kabipanel.xobor.de/u161_fanphdac.html
https://www.wishlistr.com/profile/fanphdac
اولين اشتباه | قرار است در هر بازاري موفق شويد!
هرگز نبايد از بهانه هايي مانند موفقيت محصول خود در بازار اول، تحقيق، صحبت با مردم، مخاطبان و حتي نظرسنجي براي دريافت نظرات آنها دست بکشيد.
تجربه به من نشان داده که دنياي بازارها يکي از محصولات موفقي است که در بازارهاي مشابه شکست خورده است!
اغلب اوقات يک نوشيدني در ايالات متحده فروش خوبي دارد اما در يک کشور اروپايي مانند فرانسه يا بريتانيا به فروش نمي رسد.
بسياري از مردم فکر مي کنند که اگر در يک بازار موفق شوند، به اين معني است که محصول در بازارهاي بعدي نيز بسيار موفق خواهد بود. اما در واقع اين يکي از اشتباهات کارآفرينان است.
اشتباه دوم | راه اندازي يک کسب و کار با شرکاي زيادي
https://knowyourmeme.com/users/fanphdac
https://www.goodreads.com/user/show/148260785-fanphdac
زماني که ميخواستم کسبوکار خودم را شروع کنم، براي شروع هيجانزده بودم و اين باعث شد آن را به افراد زيادي بدهم. اما بعداً متوجه شدم که اين يکي از بزرگترين اشتباهات من بود ...
به نظر من، کارآفرينان به جاي يک استارت آپ بزرگ و بحث برانگيز، بايد آرام آرام شروع کنند و در صورت نياز به شريک، از تعداد کمي شروع کنند. علاوه بر اين، بهتر است هر يک از شرکا مهارت هاي متفاوت و ارزشمندي داشته باشند که به نفع کسب و کار باشد.
https://www.librarything.com/profile/nashrpn
https://atbox.io/9292793865188#!
https://pinshape.com/users/1834221-nashrpn#designs-tab-open
اشتباه سوم | منتظر شروع!
فکر ميکنم انتظار طولاني براي شروع و راهاندازي يک کسبوکار اشتباه بزرگي است که مرتکب شدم. به نظر من براي شروع نبايد تعلل کرد، بلکه بايد در کار غوطه ور شد و به مرور پيشرفت کرد.
https://www.demilked.com/author/nashrpn/
https://www.totalwind.net/foro/memberlist.php?mode=viewprofile&u=25355
اشتباه چهارم | کاهش ارزش محصول
من فکر مي کنم اگر شرکت شما يک استارت آپ است، خوب نيست که بخواهيد يک محصول کم کيفيت و کم ارزش را وارد بازار کنيد. شما محصولات عالي مي سازيد و مطمئن مي شويد که مخاطبان شما ارزش آن را مي دانند.
البته در اين راه نبايد کاملاً اسير خود شويد و بخواهيد محصول هر چيزي را به بازار عرضه کنيد.
https://gaiauniversity.org/members/fanphdac/profile/
https://www.mothering.com/members/fanphdac.464179/#about
اشتباه پنجم | براي خرج کردن بيشتر يا کمتر
دو طرز فکر مهم در ميان کارآفرينان موفق وجود دارد:
در خرج کردن پول نقد وسواس داشته باشيد،
https://www.bbuzzart.com/profile/428181
https://www.anime-planet.com/users/elearnparss
https://onedio.com/profil/elearnparss/
https://my.archdaily.com/us/@myxise
https://www.hackathon.io/users/260091
از سرمايه گذاري روي مردم و شرايط مناسب براي ترس.
نکته مهم اين است که هر دوي اين ذهنيت ها مي توانند در تصاويري که افراط مي کنند منجر به شکست کسب و کار شما شود! يک کارآفرين موفق مي داند که در تجارت نبايد بدون حساب خرج کرد و نبايد از خرج کردن در مواقع ضروري ترسيد.
همين الان به کسب و کار خود نگاهي بيندازيد و ببينيد کجا اين همه هزينه کرده ايد. همچنين ببينيد پس انداز شما به کجا منجر به عقب ماندگي کسب و کار شده است.
https://topsitenet.com/profile/nashrpn/738782/
https://www.intensedebate.com/people/nashrpn
اشتباه ششم | همکاري با شرکت هاي غيرمتعهد
کسب و کارها، پس از اندکي رشد، براي رشد و موفقيت در کار با شرکت ها و افراد ديگر آنجا هستند. به عنوان مثال، کار با يک شرکت طراحي سايت، سئو، حمل و نقل و غيره.
در اين ميان، کار با شرکت هاي غيرمتعهد تأثير مخربي بر تجارت دارد. نکته مهم اين است که يک قرارداد حقوقي صرف نمي تواند باعث شکايت شما شود. بنابراين قبل از شروع کار حتما بايد نمونه هايي از کار در مجموعه تحقيقاتي را مرور کرده و حتي مشتريان قبلي را ارزيابي کنم.
https://www.longisland.com/profile/nashrpn
https://www.theoutbound.com/nashrpn
اشتباه هفتم | بي توجهي به بازاريابي
اشتباه ديگري که کارآفرينان مرتکب مي شوند اين است که يک محصول خوب مي سازند، خودشان آن را مي فروشند!
اگر خودش را به اين محصول خوب بفروشد، شرکت هاي بزرگي مثل تويوتا، bmw و شرکت هاي ديگر محصولات ارزشمند خود را نمي فروشند!
شما بايد محصول را بشناسيد، هر چه که باشد، نياز به بازاريابي دارد. اين بازار ممکن است شامل بازار محيطي، بازار آنلاين، سئو، بازاريابي محتوا و ... باشد.
https://www.hackathon.io/users/260142
https://onedio.com/profil/elearnparss/
https://my.archdaily.com/us/@myxise
https://www.hackathon.io/users/260091
اشتباه هشتم | تيم نسازيد
هر صاحب کسب و کاري فکر مي کند که هيچکس نمي تواند مانند خودش کارهايي انجام دهد و براي او متاسف باشد. خوب، او گفت من مي توانم درست فکر کنم. اما اگر در دراز مدت کمي به آن نگاه کنيد، متوجه خواهيد شد که مي تواند شما را به عنوان کسب و کارتان فرسوده کند.
علاوه بر اين، تيم نساختن باعث مي شود خيلي چيزها عقب بيفتند و به جاي موفقيت، در نهايت شکست بخوريد. بنابراين، ins